top of page
חיפוש

הטיול המקצועי והשיכור בבלגיה

סיכום קצר לטיול בלגיה-גרמניה עם חברת א.ג.ת.ד

בלילה בין שבת לראשון, חבורה של בעלי ברים מכל רחבי הארץ, החל מאזור הקריות בצפון, אזור תל אביב, ראשון, וגם ירושלים נפגשו בהובלת Shriki Yaniv מחברת אגת-ד בנת"ב לצורך טיול מקצועי. הייתי בכמה וכמה טיולים של חברות אלכוהול, לאורך השנים שלי בענף. מכל הטיולים שהייתי, ללא שום ספק זהו הטיול הכי רציני, הכי מקצועי, הכי מפנק אבל גם הכי עמוס שהייתי בו. אוטובוס צמוד, מראשון עד רביעי, כל לילה בבית מלון אחר. איך שנחתנו בבריסל, ישר עלינו לאוטובוס ונסענו לגרמניה לעיר Bitburg, Germany , הבית של מבשלת ביטבוגר. לא כולם מכירים את הבירה, והיא רחוקה מלהיות מותג בירה מוביל בארץ, אבל בגרמניה זו המבשלה השלישית בגודלה. המבשלה בת מעל 200 שנה, ועדיין מוגדרת בתור מבשלה משפחתית. מסתבר שהיא הייתה מהראשונות של לנסות לפתח מותג קראפט כבר בשנות ה-90 של המאה הקודמת. בשנים האחרונות גם הרחיבה משמעותית את מגוון הבירות שהיא משווקת ואף מייצרת כולל: קרוייסטריצר (שווארץ ביר), בנדקטינר (בירות חיטה) ואפילו מותג הקראפט מהמובילים בגרמניה, crew republic. יש למבשלה מוזיאון בירה ומרכז מבקרים מאוד יפה וידידותי שפתחו במיוחד בשבילנו. כמובן שהסיור הסתיים במסעדה של המבשלה. למזלי הרב המלון היה ממש קרוב, כי היה .... מספיק בירה ליום הראשון, הם פשוט פתחו לנו ברז ולא אמרו לסגור, אז שתינו מוקדם מידי בבוקר, עלינו על האוטובוס לנסיעה ארוכה לגנט, בלגיה. אחד הדברים המפתיעים הוא שכל הזמן היה גשם, או אווירה של גשם, ואנחנו סוף יולי-תחילת אוגוסוט. הלו"ז קצת נדפק עם פקק, ואז הגענו יחסית מאוחר לעיר Gent, Belgium, הבית של מבשלת Huyghe, הידועה יותר בתור מבשלת הפיל הורוד. בגלל שהגענו מאוחר, התחלנו מסיור במבלת בוטיק של קטנה של מבשל דליריום הגדולה יותר. מבשלת Artevelde, היא אחת התוספות החדשות של משפחת דליריום, היא מבשלה במרכז העיר, ממש מול עיריית גנט. בסגנון מזכירה את החברים היקרים שלנו בשניט. מבשלה של 1000 ליטר, עם מיכלי בירה מעל הבר שמהם נמזגת הבירה. מגוון הבירה הוא לא גדול, אבל איכותי ביותר והמקום פשוט מדהים ביופיו, בעיצוב ובכל מה שהוא מנסה לייצג/לייצר. אחר כך המשכנו בסיור בעיר גנט, שללא שום ספק, אחת הערים הכי יפות, ועיר שאני עוד אהיה חייב לחזור אליה לטייל בה במז אוויר לא גשום. אחרי ארוחת הערב המשכנו לסבב ברים, ויחד עם Amit Meltzer סיימנו את הערב ב-3 בלילה כאשר הצלנו לשכר את אנשי המבשלה שבהתחלה לא אהבו ששתינו עוד בירות חוץ מהמגוון של דליריום. מיותר לציין שהיינו אורחים שלהם, אז אין לי מושג מה היה מחירי הבירה את בוקר יום למחורת התחלנו בנסיעה לפרוורי גנט, למבשלה עצמה. שילוב של היסטוריה ומודרנה. דליריום זאת מבשלה משפחתית שרואים כמה תרבות הבירה חשובה לה. הייתי בקלות במעל 100 מבשלות בירה לאורך חיי, אבל איכשהו את הקטגוריה של המבשלה הזאת פיספסתי. היא בדיוק בין מבשלת ענק ומבשלת בוטיק. מאוד גמישה, מאוד יצירתית, מייצרת גם מידי פעם מעט בישול חוזי, אבל מקצעית ויצירתית ברמה מדהימה. באמת שהיה תענוג גדול. אנשי המבשלה כיבדו אותנו בכבוד של להצטרף למנזר הפילים הוורודים, וזה מדהים לראות קבוצה גדולה של אנשים, גם יודעים מעט להשטתות לשלב בין הרצינות, העבודה, המקצועיות ולא לשכוח מזה בירה, פשוט כיף! חוץ מהבירות המוכרות של המבשלה, מסתבר שיש לה תמיד בירות ניסיוניות, בירות בפיתוח, הם מייצרים בישול חוזי למנזר Averbode, Belgium ואפילו לאגר מצויינת שנקראת קמפוס. לאגר שזה הדבר הראשון שהמבשלה התחילה לבשל בראשית דרכה, בירה לסטודנטים של העיר גנט. משם נסענו לבריסל, כמובן לבלות בבר של המבשלה, שנמצא בספר השיאים של גינס, הדליריום קפה. מסתבר שהמוסד קפה, בבלגיה, לא מגיש קפה. אלא זה שם לבר. כמובן שהלכנו לשדרת הברים שלהם, רק אחרי שהתארחנו לארוחת ערב, אצל הדור הצעיר ביותר של המבשלה, שהיא זאת שאחריאית על הדליריום קפה. ארוחת הערב הייתה לא פחות ולא יותר במסעדת מישלן הקרובה לבר של דליריום. את היום האחרון בטיול לא בזבנו בשופינג אלא נחתפנו לגן עדן נוסף, Antoine היא עוד חברה משפחתית, החברה הגדולה ביותר בבלגיה, ואחת המובילות בעולם לייצור ציוד למזיגת בירה. בזכות שלום, הידוע בכינויו שלום בישוף, זכינו לסיור של מאחורי הקלעים איך מייצרים את הציוד הטוב ביותר שיש למזיגת בירה. כמובן גם שם למדנו איך לטענתם הכי טוב לתפעל את ציוד הבירה שלהם ולהתאמן במזיגת בירה נכונה אם כבר נמזגה הבירה, מה לא נשתה? לסיכום: כולם שתו הרבה מעבר לבירה אחת ביום, וגם הרבה מעבר לבירה אחת בלילה. כולל הטיסה חזור שצוות המטוס פירגן לנו בבר בירה כמעט פתוח. בכל זאת, טיול של חברי מסדר הפיל הוורד. תודה ענקית שוב ל Shriki Yaniv, חברת אגתד, שלום שליו, מבשלת דליריום, מבשלת ביטבורגר, חברת אנטואן.

נ.ב יום רביעי הקרוב אני מארח לסדנת בירה מגוון גדול של בירות דליריום שלא כל כך מוכרות בלשון המעטה